zondag 19 februari 2012

Mergpijpjes taart ideetje

Een leuk ideetje van mij, die stap voor stap tot leven gaat komen:


Eigenlijk ben ik helemaal niet dol op mergpijpjes, op de marsepein ervan.
Des te meer een uitdaging voor mij om het zélf te maken.
Dan weet ik precies wat er in gaat.

Ik wil graag een keer zelf mergpijpjes gaan maken... dan denk ik:
'Waarom niet meteen een taart daarvan'. 

Zo ben ik gaan uitdenken hoe ik dat zou gaan doen...

Ik wil geen standaard vulling gaan maken, maar een combinatie met monchoutaart.
Dan gaan de radartjes van mijn hersens... en op papier komen die gedachten tot rust zeg maar.

Ik heb mijn ontwerp ingekleurd, om het visueel tot leven te brengen :
:-)

En dan stap voor stap aan de slag :-)

De eerste stap: marsepein.
Eerst oefenen of het goed lukt, dus niet te veel maken ...

Dit is eerst genoeg voor de decoratie :-)

Geproeft, en goed bevonden!
Geen enkele ( nare) nasmaak, die ik wel krijg bij gekocht marsepein.

Hoe ik dit gemaakt heb, heb ik op foto vast gelegd.
Die zet ik hier binnenkort op, samen met het recept.

Wordt dus vervolgd...

...inmiddels staat het recept deze site.
Klik hiervoor op de rode link hieronder:
Marsepein

Hartelijke groetjes,
Jacqueline Voordewind



2 opmerkingen:

Tanja zei

Leuk, ik vind de mergpijpjes met jam van de lidl altijd zo lekker, dus wie weet kom ik het wel eens proeven..

Heerlijke recepten van Jacqueline zei

Leuk Tanja! Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe ze gaan worden... wordt aan gewerkt :-)