donderdag 8 november 2012

4 recepten voorbereid: lebkuchen-deeg, notenspijs...

...banketbakkersroom en taartdeeg!
De notenspijs is een variatie op: Amandelspijs
Wil je het recept?
Klik dan maar op de rode link hierboven :-)

De notenspijs heb ik iets fijner van structuur gemaakt.
Ik vond het te kostbaar en jammer,
om alleen de amandelen maar uit het zakje te halen,
vandaar mijn keus: notenspijs.

Ik heb een paar maanden even goed op mijn lijn moeten letten...
nu heb ik toch een onweerstaanbare zin om weer eens
wat lekkers te bakken!

Gister heb ik de notenspijs al gemaakt, omdat deze even rijpen moet.
Dit ga ik voor een taartje mengen met: Banketbakkersroom
Ook dit recept kun je vinden door op de rode link hierboven te klikken :-)

Voor de taart heb ik alvast het deeg gemaakt.
Dat ligt nu afgedekt in plastic, in de koelkast tot rust te komen.
Het recept zet ik binnenkort op dit blog!

En tot slot heb ik vanavond lebkuchen-deeg gemaakt.
Met de feestdagen in het vooruitzicht heb ik zin in leuke uitdagingen!

Lebkuchen is een Duitse lekkernij,
dat je daar voorál in deze tijd eigenlijk overal kunt kopen.

Het deeg voor deze koek(jes) moet een paar dagen afgedekt staan,
dus kan ik over een aantal dagen eens ontdekken
hoe dit deeg zich laat verwerken :-)
Ik ben benieuwd of het resultaat met dit deeg
wordt zoals het idee dat ik heb...
Het recept van dit deeg hou je ook van mij tegoed!

Het kruidenmengsel heb ik al wel voor je.
Klik op de rode link hieronder voor het kruidenmengsel:

Met het uitzicht op de gezellige feestdagen,
wens ik je veel bakplezier!

Hartelijke groetjes,


Geen opmerkingen: