woensdag 22 mei 2013

Witte chocolade roomkaas boter-crème

Een héérlijke crème voor taartvulling, macarons of topping op cupcakes :-)

En dit is wat je nodig hebt:
- 50 gram diamant
- 50 gram poedersuiker
- 100 gram roomkaas
- 100 gram witte chocolade

En zo begin je:
Weeg 50 gram diamant af in een mixerkom:
Zet de kom ongeveer een minuutje in de magnetron,
zodat het plantaardige vet zachter is om het te mengen:
Mix het soepel:
Doe nu het poedersuiker erbij:
En mix het wederom tot een glad mengsel:
Nu is het tijd om de roomkaas erbij te doen:
Mix het tot een heerlijk smeuïg en romig mengsel:
Laat de mixer zijn werk doen.

Smelt ondertussen de witte chocolade eerst 30 seconden,
roer het om,
en zet het opnieuw 30 seconden in de magnetron.
Roer de witte chocolade glad:
Giet de gesmolten witte chocolade bij het romige mengsel:
Zet de mixer weer aan:
...en mix...
... tot het een mooie gladde crème is: 
Doe de witte chocolade roomkaas boter-crème in een spuitzak:
En maak daarmee mooie toefjes:
Gebruik de crème direct, of bewaar het tot gebruik in de koelkast.

Maak de stevig geworden witte chocolade roomkaas boter-crème
voor gebruik wat zachter door het 20 tot 30 in de magnetron te leggen.

Een héérlijke romige crème met witte chocolade!

Super geschikt om taart of soesjes of macarons mee te vullen,
of als heerlijke topping op bijvoorbeeld cupcakes!

Hartelijke groetjes,

Terug naar boven

8 opmerkingen:

ellyscard creatief zei

Super Jacqueline ziet er heerlijk uit.Je tutorial is ook prachtig uitgewerkt en erg duidelijk.
Als je meer bekendheid wilt is dit misschien een leuke optie.
http://cuddlebugcuties.blogspot.nl/2013/05/sunday-linky-party_19.html
Je kunt hier elke zondag wat nieuws plaatsen en het bereikt veel mensen.
Veel blog plezier.
Gr. Elly
Ik denk wel dat je je woordverificatie uit moet zetten om reacties te krijgen, het kost veel tijd om de letters te ontcijferen.

Heerlijke recepten van Jacqueline zei

Dank je wel Elly voor je fijne reactie :-)
Ik wist niet dat ik de woordverificatie uit kon zetten. Bedankt voor de tip, want ik vond het ook erg onhandig.
Ik zal naar die link gaan die je mij hebt gegeven. Ben benieuwd!

Hartelijke groetjes,
Jacqueline

Anoniem zei

Hallo Jacqueline, had een vraagje over het plantaardige vet. Is daar evt een vervanging voor?
Verder vind ik jouw blog echt helemaal geweldig. Doe zo voort!

Groetjes,
Anissa

Heerlijke recepten van Jacqueline zei

Hallo Anissa,
Het vet moet zo hard mogelijk zijn. Je zou ook kokosvet kunnen gebruiken.
Bedankt voor je compliment over mijn blog :-)

Hartelijke groetjes,
Jacqueline Voordewind

Anoniem zei

Hallo Jacqueline,

Zou je ook roomboter kunnen gebruiken in plaats van vet ?
Super leuk recept !

Groetjes,
Marjolein

Heerlijke recepten van Jacqueline zei

Hallo Marjolein,
Je kunt inderdaad roomboter gebruiken, maar dat smelt eerder. Vandaar mijn keus. In de wintermaanden zal dit wel meevallen.
Je zou voor de smaak 50/50 kunnen doen voor de smaak.
Succ6 met bereiden!

Hartelijke groetjes,
Jacqueline Voordewind

Unknown zei

Hey Jacqueline,
Ik had een keer wittechocolade botercreme roomkaas gemaakt. Maar de volgend dag werd et keihard :( toen ik hem wilde gebruiken voor frosting en dat gebeurde precies ook bij botercreme witte chocolade zonder creamcheese. Weet je oplossing?
En als ik op een cupcakes spuit en hij wordt hard dan is et toch nie lekker meer? :( want dan is die nie meer zacht en romig maar harde topping krijg je dan :(

Ik hoor het graag van je :)
Gr candy

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.