vrijdag 9 augustus 2013

Nieuwe oogst voor rabarbertaart :-)

Héérlijke rabarber uit eigen tuin, voor deze zálige taart!
 
Een weelde is het, oogst uit eigen tuin:
 
Zojuist geoogst, bladeren eraf, en lekker gewassen:
... in stukjes gesneden van ongeveer 1 1/2 tot 2 centimeter:
 
Als eerste maak ik de basis voor het rabarberdessert.
Klik voor het hele recept op de rode link hierboven.
Hier zie je de ingrediënten en hoeveelheden die je nodig hebt.
 
Het gekookte rabarber-mengsel ga ik hierna eerst invriezen,
om het aan het eind van deze maand te gebruiken
voor een verjaardagstaart :-)
 
Aan de slag:
Doe de stukje rabarber in een magnetronschaal,
en doe hier de appelsap en de suiker bij:
... en natuurlijk de smaakstoffen: kaneel en vanillesuiker.
Roer alles er goed doorheen,
zodat het gelijkmatig verdeeld is.
Zet daarna de schaal, zónder deksel 10 minuten in de magnetron.
Roer het vervolgens goed door, en zet het nog 5 minuten in de magnetron:
...Nu is de rabarber mooi gaar,
en kun je het met een pollepel makkelijk uit elkaar roeren:
Je kunt deze gekookte rabarber-mengsel ook invriezen,
om er later dit heerlijke romige dessert van te maken,
of de heerlijke frisse rabarbertaart!
 
Het  basis recept vind je als je hieronder op de rode link klikt:
De romige rabarber kan ook als dessert geserveerd worden :-)
 
Deze vulling op een geweldig lekkere bodem van
... en  bedekt met een overheerlijke rabarber gelei!
 
 
Heerlijke genieten van de nieuwe rabarber oogst,
met deze overheerlijke frisse
Dat is weer smullen van de nieuwe oogst!
Ik ga er zodirekt weer mee aan de slag.
 
Eerst kook ik straks de rabarber, en dan vries ik het in.
 
Ik ga het gebruiken voor de volgende verjaardag, 28 augustus.
Dan wordt onze oudste dochter 21, en zij is dól op deze taart!
:-)
 
Hartelijke groetjes,



Geen opmerkingen: