vrijdag 18 oktober 2013

4 Taarten van afgelopen maanden

De laatste tijd minder op mijn blog gezet, en juist veel in de keuken gestaan :-)
Hieronder de laatste tot de eerste taart in de reeks:
Hierboven de aller eerste bruidstaart die ik heb gemaakt :-)
Op 3 oktober 2013 heb ik deze afgeleverd.
 
Alles wat je ziet heb ik handgemaakt.
De rozen heb ik blaadje voor blaadje gevormd,
De bloesem gemaakt,
en de pareltjes stuk voor stuk gedraaid.
 
Bovenop de bruidstaart heb ik een hele persoonlijk taarttopper gemaakt:
Het hart heb ik ook gemaakt van witte chocolade rolfondant,
maar dan met een beetje tylon-poeder erdoor om het stevig te maken.
Hierdoor heb ik flowerpaste/gumpaste verkregen.
De namen heb ik overgenomen van de trouwkaart,
en met de methode van:
De rand om het hart heb ik met hetzelfde reliëf gemaakt
als het passepartout van de trouwkaart.
 
De bloementak heb ik gevormd van binddraad,
en dit ook bekleed met de witte chocolade rolfondant.
In een later bericht zal ik de handelingen en de hele opbouw laten zien :-)
 
Hieronder een paar kleine details:

 
Door gebrek aan tijd door het denkwerk en maken
van de bovenstaande bruidstaart,
heb ik weinig tijd kunnen besteden aan de taart voor onze oudste dochter.
Ze is 28 augustus 2013 21 jaar geworden!
Tóch heb ik er voor haar geprobeerd iets persoonlijks van te maken...
Een chocolade tekening van een foto van haarzelf :-)
Dit heb ik bovenop haar lievelings 'brownie-taart' vast gezet
met een beetje chocolade.
 
 
Net voor haar verjaardag,
21 augustus 2013 hebben dezelfde dochter en haar vriend,
de sleutel van hun huisje gekregen.
Voor hun heb ik last minute de onderstaande taart gemaakt.
 
Symbolisch heb ik een huisje met een sleutel van chocolade gemaakt :-)
 
Ik heb het recept voor: romige rabarbertaart gebruikt,
maar dan met geraspte appel.
Deze variant viel bijzonder bij ze in de smaak!
 
En op 21 juli 2013 was onze jongste dochter jarig :-)
Alweer 10 geworden!
Ze is dól op bubblicious kauwgom,
en daarom heb ik bubblicious kaugom geinfuseerd in melk.
Hier heb ik een heerlijke botercrème van gemaakt.
Later kom ik op de methode en het recept terug :-)
 De 'kauwgom-bellen' heb ik nagebootst,
door gelatine ballonnetjes te maken.

Het idee en ontwerp voor deze taart had ik vorig jaar al,
maar wederom door gebrek aan tijd,
ben ik er toen niet aan toe gekomen om de taart te maken.
Dit jaar heb ik in het ontwerp van mijn tekening
alleen haar leeftijd aan hoeven passen :-)
Ik heb als smaakcontrast voor de bubblicious-botercrème
een citroen botercrème gebruikt.
Dat is de witte vulling die je op de fot ziet.

Dit was even een up-date van de laatste recepten
waar ik de afgelopen tijd aan heb gewerkt.
Best een mega drukke periode geweest!

De komende tijd hoop ik alle recepten hier uit te kunnen werken :-)

Tot snel!
:-)

Hartelijke groetjes,


Terug naar boven


Geen opmerkingen: